INGRID

Ingrid heter jag, och det namnet sätter jag också på mina alster som jag syr. Jag har alltid älskat handarbete, av alla de slag. Jag har sytt sedan jag var tillräckligt stor att nå ner till pedalen, jag har virkat och stickat och broderat sedan jag lärde mig det i skolan. Jag har också blivit uppmuntrad under alla år av knåpande då jag delar det skapande intresset med delar av min familj. Jag strävar ständigt efter att få lära mig nya och spännande hantverk.

Genom åren har det blivit allt från dockkläder till brudklänningar och delar till min folkdräkt. Sedan min dotter föddes har det av naturliga skäl också blivit mycket barnkläder, och det är det som har fört mig till Galleri Hemsytt. Från INGRID kommer du att hitta färglada bodys och bodysuits, skojiga kockmössor och jättesöta sommarhättor med en fläkt från Dalarna där jag har mina rötter.
Jag inspireras av vackra tyger och andra skapande människor.