nyfiQen


Bakom nyfiQen står en småbarnsmamma med stort intresse för färg och form. Redan från barnsben sydde jag kläder och då vackra klänningar till Barbiedockor. I min ungdom fanns funderingar på försäljning av egensydda vuxenkläder. I och med min sons födelse och starten av barnklädessömnad förverkligar jag drömmen om att designa och sy kläder till försäljning, som sker vid sidan om mitt ordinarie arbete.

nyfiQen kännetecknas av glada färger med små detaljer som "sticker ut". Kläderna skall passa lika bra för flickor som för pojkar och finns i storlek 62-116 cl. Från och med årsskiftet, när maskinparken uppdaterades, så pryds kläderna ibland med små broderier, som skall ge plaggen det ”lilla extra” utan att vara så iögonfallande som de tryck och broderier vi ofta ser på kläder från de större kedjorna.

Försäljningen sker framförallt på hantverksmarknader, via hemförsäljning och från webbutik.