emmaloppa

Under 2006 då jag väntade vårt första barn bestämde jag mig för att testa några få modeller barnkläder på Street marknad i Stockholm. Responsen var positiv och jag märkte att många tyckte det var kul med plagg som känns personliga och som endast finns uppsydda i ett fåtal av varje tyg.

Detta blev smygstarten för märket emmaloppa. Under föräldraledigheten fortsatte arbetet med att ta fram fler praktiska och lekvänliga modeller och sen två år tillbaka designar och tillverkar jag loppor för små raringar på heltid.

Inspiration till kläder och accessoarer hämtar jag från 60- och 70-talets underbart sköna färger och härliga mönsterglädje, och stora delar av kollektionen tillverkas av originaltyger från just dessa årtionden.



emmaloppa finns att köpa hos Uni och Butik Under i Stockholm, Uni i Linköping, webshopen Bra barnkläder samt i den egna webshopen.

Till sommar galleriet kommer jag ha med bl a solhattar, kjolar, klänningar, byxor, shorts och filtar.