Kånkarong

Kånkarong startade 2007 och det började med att jag sydde till min son som föddes året innan. Det var fantastiskt roligt att kunna göra kläder just så som jag ville att dom skulle vara. Att sy för husbehov utvecklades till försäljning i liten skala och Kånkarong finns nu att köpa hos Rackamaja i Nyköping, Deerdot i Malmö, Kokobello i Södertälje och i min webshop. Man kan även kontakta mig via e-mail för att beställa.

70-talet med dess starka färger, härliga mönster och roliga modeller var i början inspirationen och syns i mycket av det jag gör och jag syr fortfarande ofta av gamla återvunna textilier. Men jag har även hittat andra uttryck som tilltalar och lockar. Det är minimalistisk design i mjuka och klassiska färgskalro men med oväntade detaljer och skärningar som skapar en intressant helhet. Plaggen är återhållsamma med enkla siluetter och sys främst i bommull, lin, denim, jersey och manchester. Mönster som dominerar är rutigt, randigt, prickigt och söta blommor.

För att se mer av det jag gör, kika in i min blogg.

AnnaKaisa